שלום לכולכם
כאן יפה יפתח קינסיולוגית מומחית מומחית ממרכז תנועה מעצימה.
באבחון פרופיל הלמידה אנחנו עוסקים רבות בנושא דומיננטיות של המוח.
מה זה דומיננטיות של המוח?
בשביל להבין מהי דומיננטיות של המוח, עלינו להבין כיצד המוח שלנו פועל איך הוא בנוי ?
מה התפקיד של כל צד במוח? על מה כל צד אחראי?
לאחר שנכיר בקצרה את מבנה המוח נבין איך זה משפיע על חיינו? איך זה משפיע על היכולת שלנו ללמוד ולהתמודד במצבי לחץ?ונוכל ללמוד איך בעזרת תרגילים נוכל לתפקד גם בשעת לחץ מתוך מוח שלם ונוכל למצות את הפוטנציאל שלנו.
אז , איך בנוי המוח שלנו?
כל אחד יודע שבמוח יש 2 חלקים המטרה שלנו היא ששני החלקים יעבדו בשיתוף פעולה מלא על מנת להשיג מטרות בחיינו.
השימוש בשני חלקי המוח מחוייב המציאות על מנת לבצע כל פעולה כגון קריאה, כתיבה, שמיעה ראיה ועוד.
המוח שלנו בנוי משני חצאים ברורים הנקראים המיספרות, בכל המיספרה יש 4 אונות. שתי ההמיספרות הימנית והשמאלית מחוברות ביניהן בעזרת קבוצה גדולה של סיבי עצב.
צד ימין של המוח אחראי על תיפקוד האברים שבצד שמאל של הגוף וצד שמאל של המוח על תיפקודי האברים שבצד ימין.
מה פירוש המילה המיספירה? המי- חצי ספירה- כדור.
לכל אחד מאיתנו יש את הצד הדומיננטי שהוא יותר חזק ומפותח.
דומיננטיות צד ימין של המוח
המיספרה ימין אחראית על היצירתיות, עיצוב חוש אומנותי.
בדרך כלל אנשים אלה יהיו עם דמיון יותר עשיר ומפותח. הם רואים את התמונה הגדולה ורק אחר כך את הפרטים.
העובדות קצת פחות חזקות אצלם והם יותר עם רעיונות יצירתיים ודמיון מפותח. הם יותר חולמים ומתמקדים בעתיד, מעזים יותר ולוקחים סיכונים. אלו הם היזמים החולמים המעזים!!!
דומיננטיות צד שמאל של המוח
המיספרה שמאל אחראית על ההיגיון, העובדות הפרטים והסדר.
טיפוסים בעלי דומיננטיות שמאל יותר מציאותיים, הגיוניים, מתמקדים בפרטים.
טיפוסים אלה בעלי נטייה למתמטיקה ומדעים. בעלי הבנה מילולית, חושבים בצורה יותר סדרתית, מתבססים על עובדות ופחות על רעיונות יצירתיים.
הכל מסודר והגיוני, צעד אחרי צעד.
ללומדים בעלי דומיננטיות שמאל יותר קל במערכת החינוך שלנו שמובנית שפה.
מה קורה לנו בשעת מפגש עם מצב חדש?
בשעת מפגש עם דבר חדש כמו למידה חדשה, כמו מבחן, כמו ראיון עבודה, כמו אודישין להצגה וכל סיטואציה חדשה נוצר מתח.
ההמיספרה הלא דומיננטית שלנו נכבת, ואז אין שיתוף פעולה בין 2 ההמיספרות.
מה זה אומר בפועל?
אציג מספר דוגמאות:
למשל, אם אני בעל דומיננטיות שמאל אני יכול לראות את הפרטים אך לא להרכיב אותם לכלל תמונה שלמה… וכנ”ל ההיפך.
או לדוגמא: אם הביטוי שלי הוא רגשי ואני בעלת דומיננטיות שמאל-לוגית, בשעת מתח אני לא אוכל לבטא את עצמי ואז או שאשתוק ולא אוציא מילה או שאדבר באגרסיביות יתר בלי שום פרופורציות לסיטואציה.
אם אני בעלת דומיננטיות ימין-רגשית בשעת מתח אוכל לראות את התמונה השלמה אבל לא אוכל לראות את הפרטים,לשמור על איזה סדר הגיוני.
על ידי אימון המוח – תרגילי מוח יעודיים ופיתוח מיומנויות נגדיות אנחנו יוצרים תקשורת ושיתוף פעולה ומייצרים סיבי עצב בין 2 חלקי המוח ובכך יוצרים תפקוד יותר טוב ושלם גם בשעת מתח.
במאמר על פרופיל הלמידה תמצאו הסבר מפורט לגבי דומיננטיות המוח ואיברים דומיננטיים.
רוצים לחזק את הצד הלא דומיננטי שלכם?
מעוניינים ליצור ,שיתוף פעולה וקשר טוב יותר בין ימין לשמאל לתפקוד מירבי ושלם גם בשעת מתח?
מוזמנים לפגישת “אבחון דומיננטיות המוח” ולצאת גם עם המלצות ותרגילים לחיזוק הקשרים.
התקשרו עכשיו 052-8351775