יפה יפתח

מנהלת מרכז "תנועה מעצימה" לילדים מצליחים
סדנאות חוגים וטיפול אישי לילדים ונוער להעצמה בלימודים ובחברה

טלפון: 052-8351775
אימייל: yaffa@fitkids.co.il

מפת הגעה
בחינות בלי חרדות

בחינות בלי חרדות

סדנת הורים מעצימים

סדנת הורים מעצימים

סדנה לעולים לכיתה א’

סדנה לעולים לכיתה א’

♥ טלפון: 052-835-1775  ♥  אימייל: yaffa@fitkids.co.il  ♥

  • Facebook
  • Contact
תנועה מעצימה | יפה יפתח קינסיולוגיה
  • דף הבית
  • סוגי אימון/טיפול
    • אימון אישי
  • בלוג
  • אודותי
  • תודות והמלצות
  • תעודות
  • מהתקשורת
  • צור קשר
  • דף הבית
  • סוגי אימון/טיפול
    • אימון אישי
  • בלוג
  • אודותי
  • תודות והמלצות
  • תעודות
  • מהתקשורת
  • צור קשר
תנועה מעצימה | יפה יפתח קינסיולוגיה
  • דף הבית
  • סוגי אימון/טיפול
    • אימון אישי
  • בלוג
  • אודותי
  • תודות והמלצות
  • תעודות
  • מהתקשורת
  • צור קשר
  • דף הבית
  • סוגי אימון/טיפול
    • אימון אישי
  • בלוג
  • אודותי
  • תודות והמלצות
  • תעודות
  • מהתקשורת
  • צור קשר

ניתוח פרופיל הלמידה- דוח להורים

אין תגובות

שלום לכולם
כאן יפה יפתח מתנועה מעצימה ,היום החלטתי לשתף אתכם בניתוח פרופיל הלמידה של אורי כפי שנשלח להוריו.
אחרי שהבהרנו מה זה דומיננטיות של המוח, ומהו פרופיל למידה,
החלטתי לשתף אתכם בדוח פרופיל למידה שנשלח להורים.

ניתוח פרופיל הלמידה של אורי

המיספרה- שמאלית\מוחלפת

    יד – שמאל
עין- ימין
 אוזן- ימין
רגל ימין
ניתוח פרופיל הלמידה

ניתוח פרופיל הלמידה של אורי מראה שאורי בעל דומיננטיות תבניתית.
בבדיקה יצא שאורי בעל דומיננטיות מוחלפת כלומר, צד שמאל מתפקד כצד ימין ,
תמונה שלמה, יצירתיות, רגש, אינטואיציה, טון וקצב.

יכולות בזמן רגיעה:

עין תבניתית– לאורי יש יכולת ראיה לטווח ארוך, רואה את התמונה הגדולה.
הוא תמיד יחפש קשר רגשי,יש לו יכולת לראות בדמיון או בחלום תמונות מלאות חיים.

אוזן תבניתית– טון הדיבור מאוד חשוב לאורי. יש לו זיכרון לתמונות, פנים.
הוא מעדיף שפה ציורית. הרמוניה מאוד חשובה לו.

רגל תבניתית– התנועה שלו חופשית וספונטאנית,
מתקשה לעקוב אחר הוראות תנועתיות.

יד לוגית– לאורי יש יכולת הבעה מילולית טובה.
הוא אוהב לדבר על מה שהוא לומד וחושב, מתקשר באמצעות מילים,
מפיק תועלת מדיון או מכתיבה כדי לעגן את המידע החדש בזיכרון.

יכולות בזמן מתח:

שמיעתית, חזותית, תנועתית.– בזמן מתח/למידה חדשה\שינוי כלשהו, אורי יוכל לראות את התמונה השלמה, יתפקד גם שמיעתית, הוא לא יקפא במקום ותהיה לו יכולת תנועה.

מגבלות בזמן מתח:
בזמן מתח/למידה חדשה, יקשה על אורי לבטא את עצמו מילולית ולתקשר ולהביע את עצמו.
הוא יתקשה לקחת חלק בדיון ולעגן מידע חדש בזיכרון. יש קושי בכתיבה, העתקה מהלוח,
כך שיוכל לשמוע את המורה אומרת שיש שיעורי בית ולא יהיה מסוגל לכתוב מהם .
יכול להיות גם מצב של היפוך אותיות או קושי בקריאת עברית מימין לשמאל.

בזמן מתח/ למידה חדשה, אורי יוכל עדיין לראות את התמונה השלמה אך יקשה עליו לראות ולהתמקד בפרטים,
קשה לו לעבד את האינפורמציה החדשה למשהו מוכר, משהו שלו. הרגשה של תסכול ובלבול.
קיים קושי להתארגן, הקורדינאציה הדו צדדית לא מתפקדת ואז הוא עלול להיכנס לתסכול
ודוחה את המשימות שלו. “ יש יותר מידי אז לא אתחיל בכלל“.

הערה: הצד התבניתי של המוח מקבל ושואב אינפורמציה.
הצד הלוגי מבטא את האינפורמציה אחרי שעשה לה עיבוד לוגי והופך אותה למוכרת.
אם מידע קליט אפשר לעשות איתו משהו, מידע שלא קליט- לא יהיה בשימוש.
לכן אנו צריכים ליצור שילוב ושיתוף בין שני הצדדים של המוח.
יש התנגשות בין הדומיננטיות התבניתית רגשית לבין הביטוי הלוגי.
כל החשיבה שלו היא מאוד רגשית, מחפש הקשרים וחיבורים רגשיים בכל דבר
והביטוי שלו שהוא לוגי לא מאפשר לו לבטא את הרגש שמציף אותו ולדבר.

סיכום פרופיל הלמידה

אורי לומד בצורה הטובה ביותר באמצעות התמקדות בכלל התמונה, ואז מפרק לפרטים,
בזמן מתח יש ירידה ביכולת לראות את הפרטים.
חשוב לו ההקשר והרלוונטיות הרגשית של הדברים לעצמו. החיבור הרגשי חשוב לו.
אורי לומד שמיעתית וחזותית כלומר, עליו לשמוע ו/או לראות את אשר נלמד,
את הכוונה ואת התחושות של המידע שעליו ללמוד.
אורי מושפע מטון הדיבור , גובה הצליל, הקצב והתוכן הרגשי של מה שהוא שומע,
כלומר, חשוב לדבר עם אורי בטון עדין ונעים.
בשעת רגיעה אורי מסוגל להעביר ולהפנים את הפרטים והרצף של המידע, הן בע”פ והן בכתב.
עין ימין שהיא הדומיננטית מעדיפה לסרוק שפות משמאל לימין לכן, תיתכן מגבלה בקריאת השפה העברית
ויתכן מצב של היפוך אותיות.

אורי מעדיף שלא לעבוד על פי סדרה של הוראות. הוא נוטה להתחיל בכך שהוא מדמיין את התוצאה הסופית ואז, באופן אינטואיטיבי, לעשות את מה שנראה לו מתאים.

אורי עלול להתקשות בתקשורת בזמן מתח. הוא יראה את התמונה המלאה לנגד עיניו אך לא ידע מהיכן להתחיל לפרק אותה ל”חתיכות המידע” ההגיוניות של שפה ולבטא אותה.

האתגר הגדול ביותר שעומד בפני אורי בתהליך הלמידה הוא לגשת אל פיסות המידע\פרטים
ולהיות מסוגל לחבר אותן בצורה ליניארית לוגית, על מנת שיוכל לתקשר.
הוא רואה תמונה ולא יכול להגיד מה הוא רואה, אין לו את המילים.
הוא רוצה להגיד משהו ויוצא לו משהו אחר.
כשמלחיצים אותו יכול להיות מצב גם שישקר מתוך מצוקה וחוסר יכולת לבטא ולהגיד מה באמת קורה אצלו.

הצעות לתמיכה מתוך פרופיל הלמידה

תועלת רבה תופק בכיתה מישיבה בצד שמאל בקדמת הכיתה, שם יוכל לשמוע ולראות בקלות.
יש לעודד את אורי ולהדגים לו כיצד לעבוד עם פרטים ולחבר אותם לכלל תמונה שלמה ועם הבטים ליניאריים של החיים והלמידה.
פעילויות שעוזרות תרגילי מוח שעבדנו עליהם יחד בקליניקה -שמיניות עצלות של משחקי מוח, מצמוץ תוך כדי מעקב –העיניים, עבודת ידיים ורגליים דו צדדיות ,כתיבה וציור ביד הלא דומיננטית, זחילה מצטלבת, הליכה, ריקוד, כדורגל ואומנויות לחימה כמו טאי צ’י.
פיהוק -האנרגיה (עיסוי פרק חיבור הלסת התחתונה) יעזור לתקשורת.
תופק תועלת רבה משילוב של אומנות, מוזיקה ותנועה– שחייה מצוינת ומומלצת מאוד ,

בשילוב עם מאמצים קוגניטיביים בלשון ובחשבון מקצועות ליניאריים לוגיים.

אסטרטגיות והרגלים ללומדים בעלי דומיננטיות תבניתית:

להשתמש בתרשימי זרימה להיעזר ברשימות, ליצור סדרי עדיפויות
להתעמק בפרטים
ללמוד לארגן את הזמן
לסיים את מה שהתחלנו
להשתמש במדידות אובייקטיביות – לכמת, להשתמש בסטטיסטיקה
לנתח החלטות באמצעות תהליכי הסקת מסקנות הגיוניים
לעשות רשימה של היתרונות והחסרונות של החלטה ולתת לכל אחד ערך מספרי בסולם מ 1 עד 10
לפרק רעיונות גדולים לקטנים יותר
לשנן מידע באמצעות קיצורים,
התאמת המידע למנגינה שמכירים. לחזור או לשיר את המידע בזמן שקופצים על טרמפולינה או תוך כדי הליכה
להתאמן בשימת לב לפרטים בכתיבת טיוטות
להתאמן במתן רצף תוך כדי תקשורת: “ישנן שלוש נקודות לדיון הזה: אחת …שתייים…”

בהצלחה
יפה יפתח
קינסיולוגית התפתחותית/ חינוכית
תנועה מעצימה

טלפון- 052-835177

אימון אישי טיפול אישי ילדים לקויות למידה מוכנות לכיתה א פרופיל למידה קינסיולוגיה
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

חיפוש באתר
כדאי ואפשר להתחיל עכשיו!
הצטרפו אלי לפייסבוק
קינסיולוגיה - יפה יפתח- תנועה מעצימה לילדים מצליחים
הסדנאות שלנו
בחינות בלי חרדות

בחינות בלי חרדות

סדנת הורים מעצימים

סדנת הורים מעצימים

סדנה לעולים לכיתה א’

סדנה לעולים לכיתה א’

קשר עם יפה

טלפון: 052-835-1775

אימייל: yaffa@fitkids.co.il

קינסיולוגיה - יפה יפתח- תנועה מעצימה לילדים מצליחים
בניית אתרים essek.biz
© 2016 כל הזכויות שמורות | יפה יפתח | תנועה מעצימה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס